For a Conscious Clothing



By mutation

por um vestir consciente / for a conscious clothing

A apresentação da marca / The brand’s presentation

De um email e um encontro para a criação de um projeto comum: o ano era 2007 e assim nasceu a marca by mutation. Tamara Tung (diretora comercial) e Gabriela Mazepa (diretora de arte), as fundadoras, se conheceram em Paris e uniram as suas habilidades comerciais e criativas para iniciarem esta marca franco-brasileira. / From an email and a casual meeting to the creation of a mutual project: 2007 was the year and that’s how the label by mutation was born. Tamara Tung (Business Director)  and Gabriela Mazepa (Art Director), the founders, have met each other in Paris and united their creative and commercial skills to begin this french and brazilian brand.

by mutation ad showing the news products

Com o conceito: “A gente gosta do que você não gosta mais”, a by mutation opera contra o acúmulo da superprodução na indústria da moda recuperando fins de série de outras marcas, de brechós  ou peças em excesso do guarda roupa de amigos. Esta matéria-prima coletada se transforma em edições limitadas e coleções de peças únicas que são manufaturadas por ONGs localizadas na cidade do Rio de Janeiro. E usando etiquetas que mostram fotos e contam um pouco da história da peça, o produto chega ao consumidor como uma espécie de Certificado de Origem que atesta todo este processo oferecendo uma nova reflexão sobre o fazer da moda. / With the motto “We like what you don’t like anymore”, by mutation operates against the excessive production in the fashion industry by retrieving end of series of other brands, of flea markets or clothing items in excess of friends’ wardrobe. These collected supplies are transformed in limited editions and unique collections which are manufactured at NGOs of the city of Rio de Janeiro, Brazil. And using tags that show photos and tell us a little bit of the items history, the product comes to the final consumer as a sort of Certificate of Origin which proves this whole process by offering a new thinking about the way we are doing fashion.

the tags: a photo that shows the person who donate its t-shirt and an explicative tag

Ainda desafiando esta passarela, a by mutation utiliza artistas ou bailarinas ao invés de manequins, vídeos e performances no lugar de desfiles para se comunicar e chegar ao público. É com esta ponte entre moda e arte que a marca mostra seu universo lúdico traduzido em colares, golas, vestidos, saias, blusas, entre outros produtos divertidos e diferenciados. / Still challenging this catwalk, by mutation uses artists or dancers rather than mannequins, videos and performances in place of the fashion shows to communicate and reach the public. It is with this bridge between art and fashion that the label shows its playful universe which is translated into necklaces, collars, dresses, skirts, blouses, among other fun and different products.

Atualmente, a marca passa por um processo de mudanças: a essência continuará a mesma, porém a identidade visual mudará. E conta, hoje, com representantes comerciais – sou uma delas* – na cidade de São Paulo. Aguardem novidades aqui em breve! / Currently, the brand is going through a process of change: the essence will remain the same, but the visual identity will change. And it counts in with business representatives – I am one of them* – in the city of Sao Paulo, Brazil. Stay tuned here soon!


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Comments

  1. * gabi says:

    Aproveitem as peças com descontos especiais que estão com a Nana!😉

    | Reply Posted 6 years, 6 months ago


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